Hvordan man skriver en Startup Business Plan

Hvorfor har jeg brug for en forretningsplan?

Hvorfor har du brug at skrive en forretningsplan? Der er en række årsager. Skrive en plan dramatisk øger dine chancer for succes som iværksætter.

Her er lige et par grunde til, hvorfor du ønsker at skrive en forretningsplan.

1. evaluering af første start omkostninger.

2. bestemmelse af hvad det vil tage for at gøre en fortjeneste.

3. analysere din konkurrence, og det er succes og fiaskoer (som du kan udnytte)

4. veldefineret ruller af alle mennesker involveret i firmaet.

5. undersøge dit marked og udvikle en strategi.

6. foregribe problemer før de opstår.

7. fastlæggelse af et klart mål og exit strategi til din virksomhed.

8. overbevise investorer til at finansiere din virksomhed

Nogle kan spotte på alle dele af en forretningsplan, men husk, at du er virksomhed denne bestræbelse at tjene penge, ikke at bare producere en vare eller tjenesteydelse. De fleste virksomheder mislykkes, fordi de rammes af uforudsete udgifter– eller situationer – at de burde have forudset foran gange.

For at give dig den bedste chance for succes, gør dit hjemmearbejde forud for tid og du vil være langt foran de fleste mennesker.

Planlæg dit arbejde, arbejde din Plan

En forretningsplan er ikke et dokument mejslet i sten og du vil sandsynligvis ændre det i fremtiden som din virksomhed udvikler. Når du sidder fast på et spørgsmål henvise til din forretningsplan og huske hvad din oprindelige mål var og om situationen har ændret væsentligt nok at planen skal omarbejdes.

Planlægning dit arbejde er, når du skriver din plan, men du kan ikke bare stoppe der. Du skal arbejde planen og holde sig til det, som du flytter frem for at opfylde din exit-strategi eller andre mål for virksomheden.

Trin 1: Definition af dit produkt eller Service

Det første skridt til at skrive din forretningsplan er ved at definere præcist, hvad dit produkt eller service er. Dette er, hvad du vil give en potentiel kunde.

Hvordan vil du forklare dit produkt eller din service til en potentiel kunde?

Hvad vil du fortælle dem om det?

Hvordan ville dit produkt eller din service relateret til andre virksomheder?

Der beskriver dit produkt eller din tjeneste skal passe inden for 1 stk. med støtte afsnit nedenunder. De fleste mennesker, når der beskæftiger sig med noget nyskabende eller noget, der er identisk med en konkurrent, forsøge at strisser ud af det og sige “det er bare alt for kompliceret for mit produkt til betegnes”. Det er pladder.

Hvert produkt eller service kan defineres. Hvis dit produkt eller service er så innovativt, at det ikke kan defineres, så chancen for at det lykkes er meget lav.

Her er et par eksempler.

* Google var blot “en bedre søgemaskine der virker”

* Apple var blot “en computer, der kan passe på et skrivebord”

* Microsoft var “et operativsystem, der kan distribueres masse”

* Amazon.com var “en postordre boghandel med en online front-end”

Der beskriver dit produkt er ikke en hård ting at gøre. Gennemførelse af en strategi for at sælge, distribuere eller markedet dit produkt i det lange løb har den mest indflydelse på om din virksomhed vil lykkes.

Trin 2: Hvem er kunderne?

Definere din målgruppe kan være lidt vanskeligt, hvis du tror dit produkt kan bruges af alle, men det kan gøres. Simpelthen sætte “alle på jorden” er ikke en praktisk målmarked.

Om dit produkt eller din service kan bruges af alle er ikke nøglen, det er der har råd til og behov for dit produkt.

Er det små virksomheder? Passer det forbrugermarkedet, der laver en masse? Er det Internet-brugere, der er på udkig efter dukker?

Definere din præcise målgruppe er nøglen til at oprette en ordentlig markedsføring strategi. Uden at vide, hvem er dine potentielle kunder, du vil kaste din linje i et stort hav i stedet for en fyldt dammen.

En anden del af dette er afgørende, hvis din målgruppe har råd til dit produkt og vil de købe det fra dig.

Hvis dit produkt kan kun bruges af drenge alder 14-18 og prisen for dit produkt er $1000 vil dit marked sandsynligvis være meget lille.

Dette er alle en del af planen, ikke blive afskrækket, hvis du synes, at efter at forske din vare eller tjenesteydelse ikke giver mening. Det er bedre at evaluere ting nu og skrot det hele end at acceptere penge fra investorer og finde ud af senere at din virksomhed ikke har en chance.

Trin 3: Markedsstrategi

Hvem er dine konkurrenter? Hvordan vil du nå din målgruppe eller klient? Disse er alle spørgsmål, der skal defineres.

Find to eller tre konkurrenter og evaluere dem. Hvor er de vellykkede? Hvor er deres vigtigste indtægter kommer fra? Hvad ting har de forsøgt og mislykkedes? Hvad ting mangler de at du vil give?

Analysere den konkurrencedygtig landskab er en vigtig del af fastlæggelse af, om du kan lykkes. Du kan endda realisere andre områder, at dit produkt eller din tjeneste skal fokusere på at have en chance for at lykkes.

Hvordan vil de nå din kunde? Vil det være gennem kataloger? Annoncering i den lokale avis? Ord i munden? Direkte salg?

Undersøge udgifterne til gennemførelse af en strategi for at nå din kunde og kundegrundlag.

Hvis du sælger et produkt hvor meget vil det koste at få dine produkter på hylderne eller til at oprette en e-handel website?

Hvad er omkostningerne til at placere reklamer?

Blot at have en vare eller tjenesteydelse og ikke at have folk at vide at det eksisterer er en vis vej til at mislykkes fra starten.

Trin 4: Finansiering og kapital

Hvad er din indledende udgifter til at starte din virksomhed?

Du skal analysere alle omkostninger for begynder din virksomhed og hvor meget kapital vil du skal opbevare business løb. Hvis der er løn skal du faktor i lønskatter såvel som løn. Du skal vide, hvor meget i juridiske omkostninger du vil pådrage sig indarbejde og advokat og REGNSKABSASSISTANCE.

Hvis du leverer en vare hvad er omkostningerne ved at have det producerede og en opgørelse for det?

Brevpapir, logo’er, business udstyr, software og visitkort alle passer i denne kategori.

Der er ingen hårde og hurtige reglen for hvor meget kapital skal du i første omgang i måneder i forvejen. De fleste virksomheder undervurderer hvor meget indledende udgifter og løbende månedlige udgifter, de har.

Hvordan vil du opfylde ordrer? Hvis via mail skal du faktor i emballage og fragt udgifter.

Hvis du strømpe en butik med din vare skal du faktor i forsendelsesomkostninger og udgifter.

Når du har bestemt både din løbende månedlige udgifter og indledende udgifter kan du vurdere hvor meget startkapital skal du og hvor du har til hensigt at få den.

Vil din finansiering kommer i form af angel-investorer, venturekapital, selv finansieret eller venner og familie? Sikring af denne finansiering kunne have udgifter du ikke har regnet på, Sørg for at medtage disse udgifter.

Trin 5: operationer

Du skal definere driften af din virksomhed og hvordan dit produkt eller din tjeneste vil nå en kunde fra udvikling hele vejen til slutbrugeren. Hvis du leverer en vare skal du definere den hele strøm.

Her er et par spørgsmål til et produkt baseret selskab.

Hvordan bliver produktet produceret?

Hvordan vil det blive gemt?

Hvordan vil det blive leveret?

Hvordan vil kunder afgiver en ordre?

Hvordan behandles en ordre?

Hvordan vil en kunde får en kvittering?

Hvor afholdes tilfredsstillelse?

Hvordan bliver pengene skifter hænder?

Når kunden modtager deres produkt?

Hvordan vil kundeservice håndteres?

For en service baseret virksomhed har de fleste af de ovenstående spørgsmål tilsvarende.

Disse spørgsmål skal besvares. Det viser, at du har tænkt videre på hvordan din virksomhed vil fungere.

Trin 6: At sætte det hele sammen

Når du har analyseret produktet, dine gæster, din konkurrence, markedet strategi og finansiering, er det tid til at sætte det hele sammen i et dokument kendt som en forretningsplan.

Der er ingen enkelt format for at skrive en forretningsplan. Den bedste måde at skrive en forretningsplan er at studere forretningsplaner. Du kan finde nogle forretningsplaner på nettet til at studere.

Her er et grundlæggende overblik over de ting, du bør give i en forretningsplan.

1. følgebrevet

2. angivelse af formål

I. del 1: Forretningsanalyse

a. Beskrivelse af virksomheden

b. marketing strategi

c. konkurrencedygtig landskab

d. drift Flow

e. ledelse og personale

f. exit-strategi

g.Insurance oplysninger

II. del 2: Finansielle oplysninger

a. udstyr, levering listen og aktiver

b. balancen

c. break-even analyse

d. pro-forma fremskrivninger herunder

i. 3 års oversigt

II. detaljeret projektion pr. måned i de første år

III. Detaljerede kvartalsvise projekter i år 2 og 3

IV. Antagelser eller hvordan du nået dit fremskrivninger

e. pro-forma cashflow

III. Del 3: Støtte dokumentation

a. selvangivelser for de principper, der er involveret i forretning for de sidste 3 år

b. franchise kontrakter, foreslåede lejemål og købsaftaler

c. eventuelle licenser eller juridiske dokumenter forretningsmæssige behov

d. genoptages af alle de principper, der er involveret i virksomheden

e. hensigtserklæringer fra leverandører og andre tjenester

Husk at ikke alle disse ting skal være inkluderet lige fra bat. Hvis du ikke vil have foreslåede lejemål på dette tidspunkt, mens du starter din plan, kan det gå på jeres hverv liste af ting at gøre.

Den vigtigste del er Introduktion på din forretningsplan, således at du kan få øje på de ting du skal få gjort for at fuldføre den.

De fleste investorer skal ikke bare hånd du penge uden en temmelig solid virksomhed planlægger selv, så hvis ikke du er alt for god til at gøre financials du bedre komme til at arbejde på at lære at projektet pro-forma cashflow og fremskrivninger.

Når du har din forretningsplan du er godt på vej til at skabe en vellykket start!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *